Projecten/Projects

Stichting IMBEO biedt verschillende soorten projecten aan:

1. Workshops: Losse workshops met het oog op talentontwikkeling.
2. Nationale projecten: Projecten die bestaan uit een langer traject. Dit traject kan bijvoorbeeld bestaan uit een lessenreeks, met als afsluiting een voorstelling. Deze projecten kunnen plaatsvinden op o.a. basisscholen, middelbare scholen, buurthuizen, COA’s en AZC’s etc.
3. Internationale projecten: Ook dit zijn projecten die bestaan uit een langer traject, waarbij Stichting IMBEO zich verplaatst naar het buitenland. De stichting verplaatst zich ook hier naar plaatsen waar het stimuleren van talentontwikkeling niet vanzelfsprekend is. De methode van Stichting IMBEO is gericht op het werken met verschillende culturen. Dit maakt het uitvoeren van deze projecten mogelijk. De oprichters hebben al veel ervaring opgedaan in het uitvoeren van projecten (in samenwerking met andere organisaties en/of stichtingen) in het buitenland.

Zie hieronder een impressie:

_______________

IMBEO foundation offers different kinds of projects:

1. Workshops: Workshops with a focus on talent development.
2. National projects: This are longer projects. It may consist lesson series with a performance at the end. These projects can take place for example at primary schools, highschools, neighbourhoods and refugee centers and so on.
3. International projects: These are also longer projects. IMBEO foundation moves abroad. The method of IMBEO is based on working with different cultures, which makes it possible for IMBEO to do these projects. The initiators already have a lot of experience in doing projects, in association with other organisations or foundations, abroad.
For an impression see below:

Filipijnen/Philippines 2018

In juli 2018 zijn Dieuwertje en Lynn voor een 2e keer naar de Filipijnen gevlogen. Dit keer namen zij 2 vrijwilligers/stagiaires mee, dus gingen ze met een groep van 4. We keerden terug bij Stichting Young Focus, die onderwijs verzorgen in de sloppenwijken van Manila. Hier verzorgden we opnieuw een groots project gedurende 3 weken, met een knaller van een voorstelling als afsluiter. We werkten met verschillende groepen om zoveel mogelijk kinderen (van 3 tot 22 jaar) te betrekken bij ons project. We kijken nu alweer uit naar een vervolg.
In Juli 2018 Dieuwertje and Lynn travelled for a second time to Philippines. This time they also got some help of 2 volunteers, so we went with a team of 4 people. Again we visited Young Focus, an organisation that provides education in the slums of Manila. Again we did a big project of 3 weeks with a super nice performance at the end. We worked together with different groups of children (3 -22 years old) to involve as many children as possible. We already look forward to the next project!

Video: IMBEO Performance Philippines YF 2018

Namibië/Namibia 2018

In mei 2018 zijn Dieuwertje en Lynn naar Windhoek, Namibië gevlogen. Hier hebben zij gewerkt bij Stichting Orange Babies, die zich inzetten voor een HIV vrije wereld. In het middagprogramma heeft Stichting IMBEO op 2 locaties een week lang gewerkt met kinderen tussen 10 en 15 jaar oud. Beide groepen hebben zichzelf kunnen laten zien in een afsluitende voorsteling.
In May 2018 Dieuwertje and Lynn took the airplane to Windhoek, Namibia. They have been working for 2 weeks with children between 10 and 15 years old, that participate in the afternoonprograms of Orange Babies Foundation. Orange Babies is comitted to a world without HIV. Both groups performed a few choreographies in a show.

Video: Performance OKAHANDJA

Afstudeeronderzoek BA Docent Dans ArtEZ 2017/Graduation thesis ArtEZ Bachelor of Dance in Education 2017

Met het afstudeeronderzoek voor de BA Docent Dans opleiding hebben Dieuwertje en Lynn samengewerkt. Resultaten verkregen uit het onderzoek zijn vormgegeven in een afsluitende voorstelling.
To graduate from Bachelor of Dance in Education Dieuwertje and Lynn have been working together. Results obtained from research were shaped into a performance.

Foto & film: Toon Braat_MG_4405.JPG

Video: Trailer IMBEO#

Filipijnen/Philippines 2016

In de zomer van 2016 hebben Dieuwertje en Lynn samen met Laura Eberstadt een project uitgevoerd in de sloppenwijken van Manila. Hier hebben zij met zo’n 300 kinderen van 4-22 jaar oud een voorstelling gemaakt. De kinderen kregen hierin de kans hun talenten te laten zien aan hun omgeving.
In the summer of 2016 Dieuwertje and Lynn have been working, together with Laura Eberstadt, on a project in the slums of Manila. They made a performance with more or less 300 children aged 4-22 years. The kids got the chance to show their talents to their environment.

Video: Haypa

Review written by: Paul van Wijgerden, Managing Director Young Focus Philipines

It all started with an application form when the girls from Stichting IMBEO expressed their desire to come to the Philippines. Reading their background and experience we got excited about them coming over to the Philippines. First of all, Filipino children are crazy about dancing. But, what made it so special is that IMBEO came with different styles and dances which stimulated and motivated ‘our’ children even more.
Young Focus is an NGO in the Philippines with 1650 children in different education programs. For sure, when you offer interactive dance activities you will have a full time job when you have so many children around! The beauty of IMBEO styles of dancing is that it releases the energy our children have and enjoy life to the fullest. No doubt that dance activities will help you forget about the tough issues in life our children are facing. Children in poverty don’t always have the opportunity to be exposed to forms of expression and creativity. What IMBEO offers to them is joy, expression of creativity and, of course, it is a great way to live out a healthy lifestyle. Besides that IMBEO reached out to our students and become real friends with them and our staff.
Young Focus wants to thank IMBEO for their time with us and we hope that it won’t just stay with their visit in 2016… we would love to have them back!

Curaçao/Curaçao 2015

In Curaçao hebben Dieuwertje en Lynn onder leiding van Fina Dance Art School (Dance and more foundation) en in samenwerking met Stichting RAUW het project ‘Imaginabo’ uitgevoerd. Hierbij hebben ze in de wijk Bandabou een voorstelling gemaakt met als thema: DROMEN.
In Curaçao Dieuwertje and Lynn worked at the project ‘Imaginabo’, led by Fina Dance Art School (Dance and more foundation) and in association with RAUW foundation. Together they made a performance in the neighbourhood Bandabou, themed: DREAMS.

11224220_427485820770221_5752378198502839097_n

Video: Opwarming/Warming up

Afrika/Africa 2014

In Burkina Faso heeft Lynn samen met Laura Eberstadt gedanst met kinderen in een weeshuis. Deze kinderen waren 0-6 jaar oud.
Lynn has been teaching dance together with Laura Eberstadt in an orphanage in Burkina Faso. The orphans were 0-6 yeard old.

IMG_6929 - kopie.JPG

Video: Chocolate dans/Chocolate dance